حسنک کجایی

 
گاو ما ما می کرد
گوسفند بع بع می کرد
سگ واق واق می کرد
و همه با هم فریاد می زدند حسنک کجایی
شب شده بود اما حسنک به خانه نیامده بود.حسنک مدت های زیادی است که به خانه نمی آید.او به شهر رفته و در آنجا شلوار جین و تی شرت های تنگ به تن می کند.او هر روز صبح به جای غذا دادن به حیوانات جلوی آینه به موهای خود ژل می زند.
موهای حسنک دیگر مثل پشم گوسفند نیست چون او به موهای خود گلت می زند.
دیروز که حسنک با کبری چت می کرد .کبری گفت تصمیم بزرگی گرفته است.کبری تصمیم داشت حسنک را رها کند و دیگر با او چت نکند چون او با پتروس چت می کرد.پتروس همیشه پای کامپیوترش نشسته بود و چت می کرد.پتروس دید که سد سوراخ شده اما انگشت او درد می کرد چون زیاد چت کرده بود.او نمی دانست که سد تا چند لحظه ی دیگر می شکند.پتروس در حال چت کردن غرق شد.
برای مراسم دفن او کبری تصمیم گرفت با قطار به آن سرزمین برود اما کوه روی ریل ریزش کرده بود .ریزعلی دید که کوه ریزش کرده اما حوصله نداشت .ریزعلی سردش بود و دلش نمی خواست لباسش را در آورد .ریزعلی چراغ قوه داشت اما حوصله درد سر نداشت.قطار به سنگ ها برخورد کرد و منفجر شد .کبری و مسافران قطار مردند.
اما ریزعلی بدون توجه به خانه رفت.خانه مثل همیشه سوت و کور بود .الان چند سالی است که کوکب خانم همسر ریزعلی مهمان ناخوانده ندارد او حتی مهمان خوانده هم ندارد.او حوصله ی مهمان ندارد.او پول ندارد تا شکم مهمان ها را سیر کند.
او در خانه تخم مرغ و پنیر دارد اما گوشت ندارد
او کلاس بالایی دارد او فامیل های پولدار دارد.
او آخرین بار که گوشت قرمز خرید چوپان دروغگو به او گوشت خر فروخت .اما او از چوپان دروغگو گله ندارد چون دنیای ما خیلی چوپان دروغگو دارد به همین دلیل است که دیکر در کتاب های دبستان آن داستان های قشنگ وجود ندارد.

مهتاب عشق بتاب

ای مهتاب عشق بتاب                     ای باران عشق ببار

ای خورشید محبت، بسوزان            بنیاد جنگ و کینه ها را

آی آدمها بیایید، بشوویید               گرد و غبار سینه هارا

این همه حرص و تمع، برای چیست                   اخه این دنیا مگر، سرای کیست

شاهان همه رفتند ، کاخاها به جا ماند                   شاه و گدا مُردند ، دنیا به جا ماند

مهتاب عشق بتاب         باران عشق ببار

چه کسی با خود بُرده ،زره ای از مال دنیا را               چه کسی پیمان بسته ، که ببیند صبح فردا را

وقتی آدم یه روزی ،فنا میشه                       میمیره، روح از بدن  جدا میشه

پس دیگه جنگ و جدال برای چیه؟                     اونی که مونده تو این دنیا کیه؟

شاهان همه رفتند ، کاخاها به جا ماند                   شاه و گدا مردند ، دنیا به جا ماند

مهتاب عشق بتاب         باران عشق ببار

انسان چرا وقتی که، به قدرتی میرسه                       خودش رو گم میکنه ، این همه ظلم میکنه

این عمر کوتاه ما ، تموم میشه یه روزی                     طعمة خاک میشویم ، نیست و هلاک میشویم

شاهان همه رفتند ، کاخاها به جاماند                           شاه و گدا مردند ، دنیا به جا ماند

مهتاب عشق بتاب         باران عشق ببار

خدای توانا ، فرا خوانده مارا                              سوی آدمیت ، نور حقیقت

خداوند عاشق ، فراخوانده مارا                             به عشق و محبت ، نه بر خشم و نفرت

ما همه از خاکیم ، دوباره بر خاکیم                    نه باقی مطلق ، نه باب افلاکیم

شاهان همه رفتند ، کاخاها به جا ماند                   شاه و گدا مردند ، دنیا به جا ماند

مهتاب عشق بتاب         باران عشق ببار

لحظة خدافظی

لحظة خدافظی ، به سینه ام فشردمت                           اشک چشمام جاری شد ، دست خدا سپردمت

دل من راضی نبود به این جدایی نازنیین                         عزیزم من را ببخش ، اگر یک وقت ازردمت

گفتی به من غصه نخور میرم و برمیگردم                     همسفر پرستوها میشم و برمیگردم

گفتی تو هم مثل خودم غمگینی از جدایی                   گفتی تا چشم هم بزنی میرم و برمیگردم

عزیزم رفتی سفر کی برمیگردی                                    چشمونم مونده به در کی برمیگردی

رفتی و رفت از چشمام نور دو دیده                            ای ز حالم بی خبر کی برمیگردی

غمگین تر از همیشه ، به انتظار نشستم                         پنجرة امیدم را هنوز به روم نبستم

پرستوهای عاشق ، به خونشون رسیدند                          اما چرا عزیز دل هرگز تو را ندیدم

گفتی به من غصه نخور میرم و برمیگردم                     همسفر پرستوها میشم و برمیگردم

گفتی تو هم مثل خودم غمگینی از جدایی                   گفتی تا چشم هم بزنی میرم و برمیگردم

عزیزم رفتی سفر کی برمیگردی                                    چشمونم مونده به در کی برمیگردی

عزیزم رفتی سفر کی برمیگردی                                    چشمونم مونده به در کی برمیگردی

عزیزم رفتی سفر کی برمیگردی                                    چشمونم مونده به در کی برمیگردی

عزیزم رفتی سفر کی برمیگردی                                    چشمونم مونده به در کی برمیگردی

امان از درد دوری

تو اونجا و من اینجا، امان از درد دوری                       من ماندم و رویاها ، نه شوق و نه سُروری

امان از درد دوری     امان از درد دوری

دور از تو من ندارم ، نه شور و نه غروری                  آه ای خدای عالم ، تا کی غم صبوری

امان از درد دوری   امان از درد دوری

هجرت اجباری اگر، از تو جدا کرده مرا                        خیال نکن که لحظه ای ، عشقت رها کرده مرا

همش به خود امید میدم، به جسم دل نوید میدم                        میگم تموم شد حادثه ، فصل رهایی میرسه

امان ، امان ، امان از درد دوری   امان از درد دوری

دور از تو نالة غمت ، در دل من شکفته                       اشکهام روا به همه ، دونه به دونه گفته

خدا میدونه بی تو من ، یه روز خوش ندیدم                 گریه کرده هرکسی که قصه ام رو شِنُفته

امان ، امان ، امان از درد دوری   امان از درد دوری

تو اونجا و من اینجا، امان از درد دوری                       من ماندم و رویاها ، نه شوق و نه سُروری

امان از درد دوری     امان از درد دوری

دور از تو من ندارم ، نه شور و نه غروری                  آه ای خدای عالم ، تا کی غم صبوری

امان از درد دوری   امان از درد دوری

تا ملاقات خدا میروم

پله پله، تا ملاقات خدا میروم                  بی تحمل ، سوی عرش کبریا میروم

از برکت نور عشق، ببین تا کجا، تا کجا، تا کجا میروم ،کجا میروم

باد صبا که میشود هر نفسش مُشک فشان                 حکایت از عشق کند ، آورد از دوست نشان

عطر گلستان و چمن، پر شده در خیال من                     مستی عارفانه ایست ، قصة شور و حال من

پله پله، تا ملاقات خدا میروم                      بی تحمل ، سوی عرش کبریا میروم

از برکت نور عشق، ببین تا کجا، تا کجا، تا کجا میروم ،کجا میروم

صفای نیمه شبان ، عالمی دگر دارد                           سکوت مطلق شب ، رازها به بر دارد

صفای نیمه شبان ، عالمی دگر دارد                           سکوت مطلق شب ، رازها به بر دارد

دلم ز خلوت شب دل نمیکند ز نیاز                           دعای نیمه شبان ، بیشتر اثر دارد

پله پله، تا ملاقات خدا میروم                      بی تحمل ، سوی عرش کبریا میروم

از برکت نور عشق، ببین تا کجا، تا کجا، تا کجا میروم ،کجا میروم

من از بی نیازی به ثروت رسیدم

من از بی نیازی به ثروت رسیدم                                        که از بی نیازان غنی تر ندیدم

برای رسیدن به ارامش دل                                                من از مال دنیا چه آسان بریدم

من از بی نیازی به ثروت رسیدم                                        که از بی نیازان غنی تر ندیدم

خدایا من از تو دولت نمیخواهم                                    متاع دنیا را ، شوکت نمیخواهم

فقط ز لطف بی کرانت،  به من عطا کن آرامش خاطر        ای خالق قادر

خدایا من از تو دولت نمیخواهم                                    متاع دنیا را ، شوکت نمیخواهم

فقط ز لطف بی کرانت به من عطا کن آرامش خاطر        ای خالق قادر

فقط ز لطف بی کرانت به من عطا کن آرامش خاطر

من از بی نیازی به ثروت رسیدم                                        که از بی نیازان غنی تر ندیدم

من مشتری دائم می خانة عشقم                                  سر مست و خراباتی پیمانة عشقم

با من سخن از قصر سلیمان نتوان گفت                      درویش صفت، عاشق ویرانة عشقم

با من سخن از قصر سلیمان نتوان گفت                      درویش صفت، عاشق ویرانة عشقم

من از بی نیازی به ثروت رسیدم                                        که از بی نیازان غنی تر ندیدم

دو موجود ز هستی گرامی تر است

دو موجود ز هستی گرامی تر است                     یکی میهن و دیگرش مادر است

به شام غریبان قسم ، به صبح یتیمان قسم

دو موجود زهستی گرامی تر است                   یکی میهن و دیگرش مادر است

 

ستایش کنم زن، که او مادر است                 که مادر سزاوار زیب و فر است

به شام غریبان قسم ، به صبح یتیمان قسم

دو موجود زهستی گرامی تر است             یکی میهن و دیگرش مادر است

 

تو ای مادر من تو ای میهن من                     شوم خواب در اغوشت ای سرور من

به شام غریبان قسم ، به صبح یتیمان قسم

دو موجود زهستی گرامی تر است             یکی میهن و دیگرش مادر است

 

به هر دین و ایین، به هر کیش و راه              سر سجده باشد، به مادر روا

به شام غریبان قسم ، به صبح یتیمان قسم

دو موجود زهستی گرامی تر است             یکی میهن و دیگرش مادر است

هرگز هرگز هرگز

هرگز هرگز هرگز بی تو نمی خندم
بی تو بر دل عشقی هرگز نمی بندم
خدا خدا خدایا
اگر به کام من جهان نگردانی
جهان بسوزانم
اگر خدا خدایا مرا بگریانی من آسمانت را
زغم بگریانم
منم که در دل ز نامرادی افسانها دارم
منم که چون گل شکوفته بر لب ترانها دارم
هرگز هرگز هرگز بی تو نمی خندم
بی تو بر دل عشقی هرگز نمی بندم
تو بیا فروغ آرزوها به رنگ جستجوها
پایان توی
تو بیا که بی تو آه سردم که بی تو موج دردم
درمان تویی
هرگز هرگز هرگز بی تو نمی خندم
بی تو بر دل عشقی هرگز نمی بندم